Sunday 29 March 2015

煎堆 Glutinous Sesame Ball

近来爱上吃煎堆,前几天 Google 一下食谱,发现到原来做煎堆还好像很容易,而且家里有所有的材料,那还等什么。

煎堆


不过哦,我的第一次,并不是那么成功,煎堆在入锅不久后,就开始涨大,有一个甚至爆脸了,呜呜呜。。。不知问题出现在哪里。。。苏打粉太多?还是我的手脚太慢?

食谱取自这里,略有少许更改。

材料A (Ingredients A)
180g         红豆沙-分成6份,搓成圆球 (180g red bean paste, divide 6 portion, roll into ball)

材料B (Ingredients B)
110g        糯米粉 - 我加多15g (110g glutinous rice flour - I add additional 15g)
2茶匙       糖 (2 tsp sugar)
1/8茶匙    苏打粉 (1/8 tsp baking soda)
120ml      牛奶 - 我放110 g (120 ml milk - I put 110g)

材料C (Ingredients C)
适量         芝麻 (Some sesame seed)

步骤 (Steps)
1. 把材料B的糯米粉,糖和苏打粉搅拌均匀,牛奶慢慢加入,搓成软硬适中的面团,分成6
    份,包入材料A的红豆沙。
    Mix glutinous rice flour, sugar and baking soda of ingredients B in a bowl, slowly add in 
    milk and knead to form a dough, divide into 6 portion and wrap ingredients A.

2. 沾湿手,搓圆(1),沾上芝麻。
    Wet both hand, roll (1) to form ball shape and coat with sesame seed.

3. 油烧热后,把(2)炸至金黄,捞起,回锅再炸,取出,滴干油分。
    Heat oil in a pot, deep fry (2) until golden brown, remove from pot and deep fry for second
    time, remove from pot and place glutinous sesame ball at kitchen towel to remove 
    excessive oil.


















5 comments:

  1. 我也是喜欢里面有红豆的

    ReplyDelete
  2. 这是我上点心茶楼都会点的。。特别喜欢莲蓉馅, 豆沙也好吃!!

    ReplyDelete
  3. I like with peanuts filling. .. ok to have nice 红豆沙煎堆 too !

    ReplyDelete
  4. 厉害哦。。。 这个我记得之前做过被油 “炸” 到我。所以从此我叫它 “炸弹”。。 哈哈哈 ~

    ReplyDelete
  5. 它热情如火,所以爆浆了 哈哈哈

    ReplyDelete

欢迎大家留言 ^_^