Saturday 13 September 2014

柠檬洛神花饮料 Lemon Roselle Drink

几个星期前上巴刹买菜时,在菜档竟然被我发现了洛神花,于是随手买了一些回来。老板娘说种子要去掉,洗干净就可以煮水了。小老板还很喜欢这个自家的 Ribena 呢!

柠檬洛神花饮料


近来真的好忙碌,我很久没上来,也没空到大家家里看看。工作接二连三,真的好累。近这两个星期竟然被小老板传染了他的咳嗽伤风,而且还非常严重,有几天竟然声音沙哑了。声音沙哑这种情况很少会发生在我的身上,刚巧遇上开学第一个星期,所以给我带来了不少麻烦,希望赶快痊愈。


材料A (Ingredients A)
18朵          洛神花 (18 nos Roselle)
1.5公升     水 (1.5 litre water)
4汤匙        糖 - 嗜甜者可自行多加糖份 (4 tbsp sugar - You may add more sugar)

材料B (Ingredients B)
半个          柠檬 - 切片 (Half lemon - slice)

步骤 (Steps)
1. 把洛神花洗干净,去掉种子,放入锅里,加入水,盖上盖,大火煮滚后,转小火煮20-30
    分钟。
    Clean and wash the Roselle, remove the seed, put into a pot, add water, cover the pot
    and bring to boil in high flame, turn to low heat, continue to boil for another 20-30
    minutes.

2. 加入糖,搅至糖溶化后,熄火,待凉。
    Add sugar, let it dissolve, turn off the flame and leave to cool.

3. 把(2)过滤,倒入瓶里,加入柠檬片,放入冰箱至冰凉后,即可享用。
    Sieve (2) into a bottle, add lemon slice, keep in the fridge until cold before serve.

洛神花

大火煮滚

转小火煮20-30分钟

煮好后

14 comments:

  1. Hi Jozelyn, I've not seen Roselle flowers. Yes it looks like Ribena ... the colour of this drink. You take care too and wish you speedy recovery !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Karen. I am still coughing on and off.

      Delete
  2. Joelyn, 那roselle的种子可以拿去种,丢掉可惜。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我有尝试,不过失败了,后来又买了一批回来,得空再试过。

      Delete
  3. 好久不见, 请我喝吧, 喉咙不舒服, 有点感冒咳嗽 。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 请你喝,没问题,天气不好,你也要多多保重哦。

      Delete
  4. 这个挺好喝,我母亲也常煮。
    我也是喉咙痛伤风刚好,喝母亲做的金橘水+用盐水和无酒精漱口水漱口。
    希望你快快好起来。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 谢谢你。我还没完全康复,咳嗽就是很长首尾。

      Delete
  5. 十八朵用1.5公升?怪不得我今天的Ribena水那么够味。。。哈哈哈哈~ 太少水了啦~~~ 煮过水的花萼可以用来煮果酱哦!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我比较喜欢稀薄的Ribena,嘻嘻。你太迟告诉我了,我丢掉了,好浪费哦!

      Delete
  6. Jozelyn,希望你痊愈了。多保重哦!
    这个洛神花,我家附近的湿巴刹常卖。这个自家的ribena天然好喝!

    ReplyDelete
  7. Hi Jozelyn,
    I must sow the roselle seeds which i have been keeping for quite some time. Problem is, I need to arrange some space in my little garden!
    Your lemon roselle drink looks so refreshingly good!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Joyce. I keep the second batch of my roselle seed. Recently I am too busy with my work, will plant it when I am free ^_^

      Delete

欢迎大家留言 ^_^