Monday 4 August 2014

比萨 Pizza

上个星期五,母亲赶着出门,所以我叫她不必煮晚餐,我带小老板去外面用餐就好了。


比萨


在车上,我问他,你要吃什么,他说“比萨”。。。可是我想吃饭。。。我早餐吃了燕麦片,午餐吃了隔夜燕麦。。。晚餐不想再吃和“麦”有关系的食物。。。于是我们去吃铁板烧。。。好坏的妈咪,问人家要吃什么,自己其实已经决定了。。。哈哈哈。

于是,星期六早上,趁着小老板去上美术课,我弄了 Pizza 给他。可是大老板中午就拉了我们出去,所以,原本午餐的比萨,变成了宵夜和明天的早餐。

食谱来自蓝赛珍老师《我会烘焙》Recipe adapted from Agnes Chang ~ I Can Bake

食谱和步骤可以参考这里

For recipe and procedure to bake the pizza, please click here.

这是预先设定的帖子。This is a scheduled post.


比萨放了番茄酱,香肠,凤梨,洋葱和马苏里拉奶酪


用气炸锅180度10分钟


有没有想吃?


这次我杆到比较薄


柔软的比萨饼皮,边却带少许脆



I am also linking this post to Cook-Your-Books #15 organized by Joyce of Kitchen Flavours.

38 comments:

  1. 我好久没吃披萨,我要吃。。。嘻嘻!

    ReplyDelete
  2. 有想吃,怎么办,怎么办 ?╭(╯ε╰)╮

    ReplyDelete
  3. 我这几天有在想念披萨哦!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 快开工吧,待会我去你家吃 Pizza!

      Delete
  4. 哈哈。。你这个妈咪好像我姐姐!明明我爹已经告诉我们要出去吃饭,她还是问我爹:‘爸,我们去吃云吞面啊?’。。回答了她吃饭,不是云吞面。。隔了一下,又问:‘爸,我们去吃云吞面啊?’。。其实就是她想吃云吞面!哈哈。。
    不过你这个妈咪好好噢。。肯下功夫为宝贝准备好吃的比萨!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 快介绍你的姐姐给我认识,让我们“结拜”!

      Delete
  5. 你宝贝应该感到开心的, 至少你有把他的话记在心里...妈咪的温暖牌披萨肯定比外头的来得甜许多!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈,自家做的,少了味精,比较健康一点!

      Delete
  6. 有,当然有想吃,这样来诱惑人家,不要跟我说,没的吃哦!
    我会不顾一切,打抢你的皮萨滴。。。。。。呵。。。。呵。。。。

    ReplyDelete
  7. Hee hee ! Your pizza is so tempting ... l could smell the cheesy fragrant ... yummy!

    ReplyDelete
  8. Hi Jozelyn,

    Homemade pizza is always good because you can topped it with all the quality ingredients in any amount that you like... I can see lots of hao liao in yours :D

    Zoe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee hee, top with many pineapple cubes...my family all time favourite!

      Delete
  9. 突然间超想吃pizza~~~~

    ReplyDelete
  10. 我也是,问家人要吃什么,可是到后来却是我说了算。。。哈哈
    披萨这东西实在让人无法抗拒。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 这应该就是“假惺惺”。。。哈哈哈!

      Delete
  11. Hahahaha.... 妈妈好可爱。。。。不过自家做得披萨肯定比外边儿的来得健康。。。你又勾起我想吃披萨的欲望了

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你快做,等下我去你家吃!近来你家的动物 Cookie,面包。。。看到我都想搬去北京做你的邻居了!

      Delete
  12. 迟来了。。只有洗碟子的份了! 哈哈

    ReplyDelete
    Replies
    1. 知道你一定会来,预先留给你了!

      Delete
  13. Hi Jozelyn, you homemade pizza looks so yummy and tempting. Thumbs up. Have a nice day and regards :)

    ReplyDelete
  14. 亲爱的,wordpress 和 blogspot 链接上出了问题。。也就是说我家帖子无法在您家正常显示啦。。需要麻烦您先删掉然后从新把我家博客连到您家。。再次感谢您一直的支持哈

    ReplyDelete
    Replies
    1. 好像 OK了,是吗?别急,别急!我会找你!

      Delete
  15. Looking at your pizza, I am missing baking one myself. Thanks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Edith. Homemade pizza could add any ingredients you like!

      Delete
  16. Hi Jozelyn,
    I have been thinking of making pizza lately, but have never got round to it yet! Yours looks delicious! Yum, yum!
    Thanks for sharing with CYB!

    ReplyDelete
  17. There is nothing as good as homemade pizza. You have me drooling.

    ReplyDelete
  18. Hi, I am getting this air fryer. when i baked pizza , it seems like the base is not browning. Is your pizza base ok?
    Thanks for sharing !

    ReplyDelete
    Replies
    1. I found that if I use the plate that come together with the air fryer for baking, the base will be ok, other baking pan/ plate, I have to bake slightly longer, but the top will be burn, so what I do is, I only put the mozzarella cheese half way of baking, so the base and the top will be ok.

      Delete

欢迎大家留言 ^_^